Service

De ecokleding van Pure Matters is verkrijgbaar in onze huiskamerwinkel, via verkoop op locatie en via een webshop op maat.

We geven graag persoonlijk advies, en handelen elke bestelling persoonlijk af.

Zó werkt een bestelling in onze webshop:

1. Je doet een aanvraag via het formuliertje dat bij elk artikel staat. Vergeet niet je naam en mailadres in te vullen, anders kunnen we je aanvraag niet behandelen.

2. Je ontvangt een automatische bevestiging en daarna (binnen 24 uur op werkdagen) een persoonlijke mail met meer informatie over beschikbaarheid en levertijden.

3. Je bevestigt je bestelling, en mailt ons je adresgegevens.

4. We mailen je de factuur, en verzenden (behoudens uitzonderingen die vooraf gemeld worden) op werkdagen binnen 48 uur nadat de betaling bij ons is bijgeschreven.

5. Zodra de bestelling verzonden is, krijg je een automatisch bericht met de track&trace code zodat je de zending kunt volgen

Verzendkosten

Verzendkosten binnen Nederland:

Brievenbuspost:  € 2,50 - max. € 4,50 (afhankelijk van het gewicht en volume van de bestelling): t-shirts, leggings, accessoires

Pakketpost: € 6,95 (tarief basispakket post.nl, met track & trace)
Voor bestellingen binnen Nederland boven de € 180,- rekent Pure Matters géén verzendkosten.

Verzendkosten naar andere landen:

Voor bezorging naar andere landen rekenen wij de verzendkosten aan de hand van het gewicht van het pakket. Voor standaard pakketten naar België en Duitsland is dit € 9,00. Brievenbuspost kost tussen €4,20 en €8,40.
Voor bestellingen boven de € 250,- binnen de zone EUR 1 rekent Pure Matters géén verzendkosten.

Retourneren

A.g.v. de persoonlijke service en advisering door Pure Matters vóór de definitieve bestelling, lukt het in de meeste gevallen om je precies de kleding te sturen die je ook graag wilt hebben. Toch gebeurt het soms dat je iets wilt of moet retourneren. Hiervoor hanteren wij de volgende regels:

1. Artikelen kunnen geretourneerd worden binnen 14 dagen na aflevering. De artikelen dienen met de onbeschadigde originele label/etiketten geretourneerd te worden. De artikelen mogen uiteraard niet gedragen en/of gewassen zijn.
Graag even van tevoren melden (telefonisch of per mail) dat je iets wilt retourneren. Dan kunnen wij jou een retour-link mailen. Met deze link kun je een retour-label aanmaken en de artikelen eenvoudig en voordelig via postNL retourneren. Je kunt ook gebruik maken van een andere pakketdienst naar keuze (graag van tevoren melden!).
2. Terugbetaling van het volledige aankoopbedrag vindt plaats wanneer het artikel door Pure Matters in goede orde is ontvangen. Gaat de hele bestelling retour, worden ook de verzendkosten voor de heenzending terugbetaald. Mocht je iets willen ruilen, neem dan contact met ons op. De artikelen die retour worden gezonden worden dan gecrediteerd. De verzendkosten op de factuur worden in dit geval niet gecrediteerd. Voor de verzending voor het nieuwe artikel worden echter niet opnieuw verzendkosten berekend.
3. De verzendkosten voor retourzendingen zijn in principe voor de koper. Uitzondering: zie punt 4.
4. Foutieve levering: Wanneer artikelen door ons foutief geleverd zijn of een fabricagefout bevatten, dan zijn de verzendkosten voor de retourzending natuurlijk voor rekening van Pure Matters. Neem ook in zo’n geval altijd eerst contact met ons op alvorens iets te retourneren.

Levertijden

Vaak hebben we het gewenste voorradig en kan je bestelling direct worden afgehandeld. We verzenden de bestellingen dan op werkdagen binnen 48 uur nadat de betaling bij ons is bijgeschreven. Soms moeten we bijbestellen, dan kunnen de levertijden wat oplopen. Hierover word je geïnformeerd.

De kleding van Pure Matters is geen massaproduct. De productie is seizoensgebonden en gelimiteerd. Daarom kan het gebeuren dat het gewenste artikel op is. Veel artikelen zijn echter langer dan één seizoen in het assortiment en je hebt de kans om het gewenste op een later moment alsnog bij Pure Matters te bestellen.